Гість - радість у домі

Гість радість у домі

Мета: Створити уявлення про культуру взаємин гостя і господаря (вміння зустріти гостя, виявити до нього шанобливе став­лення, дарити подарунки, чемність тощо);навчати дітей бути турботливими, ввічливими і делікатними  в гостях;  формувати доброзичливість, повагу одне  до одного, відповідальність за власні слова і вчинки, вміння приймати і розважати гостей.
Обладнання:     ілюстрації до казки «Вінні-Пух» (в гостях у кролика)малюнки( з правилами поведінки за столом).
 Хід заняття
 І Організаційн частина
1.     Слово вихователя.
Про що ми поговоримо сьо­годні, ви здогадаєтесь, коли послухаєте вірша:
 Гостина
 Ой як хороше ходити
 В гості до сестри Хариті!
 В неї вдома можна дітям
 Виробляти все на світі-
Бігать, падати,кричати,
Верещати і пищати,
 Ще й беркатися, стрибати,
 З коридора до кімнати
 А тоді — ховатись в шафі,
Веселитись на балконі,
І гойдатись на плафоні,
 Хвацько лазити під стіл,
 Розсипати цукор, сіль,
 Можна їсти досхочу
 Просто з банок аличу.
 Я б хотіла кожну днину
До Хариті у гостину.
 Тільки що, коли Харитя
 В гості теж почне ходити?

   Отже, тема нашого заняття  «Гість — радість у домі».
Сьогодні ми будемо вчитися  зустрічати  гостей, дарувати і одержувати подарунки, а ще ми навчимося  гарної поведінки за столом і як треба поводити себе у гостях.
ІІ. Основна частина.
І. Бесіда з елементами розповіді.
 1.Діти, коли запрошують гостей, які чарівні слова кажуть ?  «ласкаво просимо».
2.     Чи запрошували ви когось у гості? Розкажіть як це було?  (відповіді дітей)

  Приємно мені чути, що  ви любите, коли ваші родичі, друзі приходять до вас у гості.

3.     Чи відомо вам , чому люди ходять  в гості? (відповіді дітей)

Ходити в гості –приємна подія , адже люди радіють, побачивши один одного,  спілкуються,  разом проводять час.

     ІІ. Подивіться на ці ілюстрації.
1.      До якої вона казки? («Вінні-Пух в гостях у кролика»).
2.      Згадайте, як Вінні-Пух із П'ятачком ходили в гості до кролика. (перегляд  мультфільма «Вінні-Пух» (в гостях у кролика).
3.      Що вони робили не так? (Прийшли в гості без запрошення, стукали у двері ногами, не­гарно поводилися за столом тощо).
4. Пригадайте правила поведінки за столом: 


1.     Усі продукти їдять , користуючись  ложкою або виделкою.

2.     Не можна їсти з ножа.

3.     Слід брати найближчі до вас  шматки їжі.



4.     Не можна облизувати пальці.

5.     Не можна класти лікті на стіл.

6.     Їсти треба акуратно, не залишаючи після себе на столі крихт і брудних плям.

4.  А чи знаєте ви правила гостинності?
Запам'ятайте: є правила для господарів, є — для гостей. Давайте їх пригадаємо.
Уявіть, що набли­жається ваш день народження чи якесь свято, і ви чекаєте гостей. Треба все робити так, щоб гостеві було не гірше, ніж удома. Насамперед, слід допо­могти гостеві зняти верхній одяг, шапку, подати домашні капці. Потім запросити його у кімнату. У двері першими проходять гості. їм пропонують найзручніші місця у кімнаті. Поки ви не сіли за стіл, спробуйте розважити своїх гостей і покажіть книжки, іграшки, ввімкніть музику, пограйте у спокійні ігри.

5.  До речі, в які ігри можна грати в кімнаті?  (Відповіді дітей).

6.  А якщо ви самі прийшли в гості, як має себе по­водити гість? (Відповіді дітей).
Заходячи в дім, треба витерти ноги, обов'язко­во привітатися з усіма. Якщо в кімнату заходять дівчатка або дорослі, їм слід поступитися місцем. І ще — ніколи не сиди, розвалившись, поклавши ногу на ногу, не тримай руки в кишенях — це не­гарно і неввічливо.

ІІІ.    Слухання вірша
1.     Жартівливий вірш В.Тименко «У гостях»
(Діти, як почують шкідливу пораду, мають плеснути в долоні)
Якщо в друга іменини,
Ти не гай ані хвилини!
 Завітай до нього вранці,
Ввімкни музику для танців,
Ще й пісні горлай щосили,
 Щоб скоріше стіл накрили.
 Подарунок залиш дома –
Треба він тобі самому.
 Загрібай цукерки в жмені
 І ховай їх у кишені.
Торт хапай двома руками,
 Їж великими шматками.
 Після торту руку жирну
 Витри краєм скатертини.
А коли вікно є поруч,-
 Витри руки краєм штори.
 А коли ступнеш за ґанок,
 Скажи: «Стіл був препоганий!»
 Стане соромно родині,
Особливо господині,
І тоді матуся вдруге
Іменини зробить другу.

 2.      Вікторина «Чи знаєш ти...»
·        Як сидіти на стільці, кріслі, дивані у гостях?
·        Як увійти до кімнати (знявши верхній одяг чи ні)?
·        Хто має знімати шапку, зайшовши до приміщення?
·        Як відмовитися від частування так, щоб не обра­зити господарів?

3.   Гра «Шкідлива порада».
Незнайко надіслав телеграму з порадами для вас: «Якщо товариш запросив тебе на день народжен­ня, залиши подарунок вдома. Він тобі і самому зна­добиться. Ні з ким не розмовляй, тільки вибирай смачніше та їж».
·        Чи скористаєтеся ви порадами Незнайки? Чому?

4.   Бесіда про правила вручення подарунків.
·        Чи любите ви одержувати подарунки?
·        А самі вмієте дарувати?

Адже це — не така легка справа, як здається. Уявіть, що ваш знайомий приніс подарунки: хлопчи­кові — набір серветок для вишивання, дівчинці — автомат, а бабусі — водяний пістолет.

Як би ви або ваші рідні сприймали такі подарунки?
Чому?  (Відповіді дітей).

5. Конкурс  « Кращий знавець   прислів’я»

Учні  пригадують усі прислів’я,  у яких говориться про гостинність, правила поведінки у гостях.

Наприклад:

Гість у дім – радість з ним.

Веселий гість – дому радість.

Будь , як дома , а поводься , як в гостях.

Слова щирого вітання дорожчі за цукор і мед.

З добрим словом і черства шкуринка смачною здається.

У чужому домі будь привітливий, а не примітливий.

Заходячи ,подбай про те, як виходитимеш.

Людину по одежі стрічають, а по розуму проводжають.

ІІІ. Заключна частина.
 Мені приємно бачити ваші усміхнені обличчя, а тому  хочу вас попросити,  щоб зустрічаючи гостей , ви не забували про усмішку.  Усміхнене обличчя, ласкаві слова, чудовий настрій роблять людей щасливими, а день – веселим.

Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День тобі-
Веселим буде!

                ( А. Костецький)


Комментариев нет:

Отправить комментарий