Безпека пішоходів

Безпека пішоходів. Перехід через дорогу.
Мета: Розширити знання учнів про правила поведінки пішоходів і водіїв в умовах вулиці. Закріпити уяву дітей про роль світлофора. Вчити розпізнавати дорожні знаки. Виховувати увагу, спостережливість. Вміння самостійно користуватись набутими знаннями у повсякденному житті.
Обладнання. Презентація до уроку, малюнки з завданнями, малюнки з правилами безпеки на дорозі.

Хід  заняття
І. Організація класу.
II. Постановка цілей заняття.
III. Робота з теми уроку.
IV. Підсумок.
Вступна бесіда вчителя:
- Сьогодні ми з вами поговоримо про правила дорожнього руху. Вчитися бачити все, що становить небезпеку для життя й здоров'я, контролювати своє поводження, удосконалювати знання основних правил поведінки на вулиці. І мені б дуже хотілося, щоб ви усвідомили важливість дотримання ПДР. Наша школа та будинки, в яких ви живете, знаходяться поруч з вулицею. І якщо ми уважно прислухаємось, то почуємо гудіння автомобілів. Іноді вони мчать на великій швидкості. Щоб спокійно переходити вулицею, потрібно знати правила дорожнього руху.
-А допомагати нам буде наш друг Світлофорчик, регулювальник .

 Ведуча- Регулювальник
Правила руху у нашій країні
Для пішоходів усюди єдині
Знати їх добре усі повинні:
І зайці і тигренятка
А також дорослі люди…
От тоді порядок буде.

Рух – це життя – сказав філософ древній.
- це шлях до того, щоб пізнати світ
що формувався довгі сотні літ.
Дорожній рух – це швидкість в плині часу
Дорожній рух – це зручність для людини
Та небезпечний він без правил строгих
І пам’ять слід про це щоднини.

Хлопчик. Пустував я на дорозі
Не дивився геть довкола
І тепер ніяк не можу
Я відвідувати школу.


Вчитель:  наші учні вже знайомі з основними правила дорожнього руху.
Вони тобі повідомлять, як поводитись на вулицях.
Діти відгадують загадку:
 Що це стоїть на вулиці
Високе та тривке?
Червоно, жовто, зелено
Моргає в усі боки? (світлофор)

Регулювальник
Це світлофор – наш добрий друг,
Він про безпеку дбає
Погляне пильно навкруги
Пускає чи спиняє. 

Слухай, друже, знак дорожній
Ставиться не так собі
Як подружиться з ним кожний
Допоможе він тобі.

Щоб не трапилося всяке
Шанувати треба знаки
На дорозі небезпечно
Тож обачним буть доречно.

Коли до школи поспішаєш
І часу зовсім вже не маєш
Не біжи, а зупинись
Шлях уважно роздивись.

(Регулювальник підходить до світлофора, вкладає до кишеньки червоний сигнал.)

Світлофорчик. Червоне світло – зупинись
На всі боки подивись.
(Жовтий сигнал).
Жовте світло всіх попереджає
До уваги діток закликає
(зелений сигнал).
Зелене світло – шлях відкрито
Дорогу переходьте , діти.

Що означає слово світлофор?
Дізнатися ви хочете
То вам розкажу я про це.
А ви запам”я товуйте.

Слово складається з двох частин – „світло” „фор”. Що таке „світло” зрозуміло. А слово „фор” пішло від грецького „форос”, що означає той, що несе”.А разом – „носій світла”. Він і несе світло трьох кольорів.
-         Давайте пограємо з вами в таку гру: «Будь уважний на дорозі».
- Якщо ви дієте відповідно до правил дорожнього руху, то дружно відповідаєте: «Це я, це я, це все мої друзі!», а якщо яке-небудь із правил не відповідає нормі, тоді мовчите, виходить, воно потрапило до нас у гру «помилково, випадково».

- Хто з вас, ідучи додому,
Тримає шлях по бруківці?
(Учні мовчать).

Хто з вас йде вперед
Тільки там, де перехід?
(Це я, це я, це все мої друзі!)

Хто біжить уперед так незабаром,
Що не бачить світлофора?
(Учні мовчать).

Знає хто, що світло зелений
Означає: шлях відкритий?
(Це я, це я, це все мої друзі!)

А що жовте світло завжди нам
Про увагу говорить?
(Це я, це я, це все мої друзі!)

Хто, нехай чесно говорить,
На трамваї не висить?
(Це я, це я, це все мої друзі!)

Знає хто, що червоне світло -
Це значить: ходу немає?
(Це я, це я, це все мої друзі!)

Хто з вас у вагоні тісному
Поступився бабусі місця?
(Це я, це я, це все мої друзі!)

Хто квапиться, біжить
Перед знаком «Шлях закритий!»?
(Учні мовчать).



-         А тепер, відгадайте мої загадки:
- У два ряди будинки стоять - десять, двадцять, сто підряд -
І квадратними очами один на одного дивляться. (Вулиця)
- Не жива, а веде, нерухлива, а йде. (Дорога)
- Щоб тобі допомогти шлях пройти небезпечний,
Горить і день, і ніч - зелений, жовтий, червоний. (Світлофор)

Світлофорчик: Я впевнений, що ви на дорозі такі ж уважні, як на уроці.
Регулювальник :
Пішохідний перехід!
Тільки тут тобі прохід
Лиш по зебрі треба йти
Збережеш життя собі.

Дорога – для транспорту
Для людей – тротуар
Через вулицю там, пішохід.
Де знаком показано – тут перехід.
Відгадайте загадки.
1. Місце для переходу вулиці. (Перехід).
2. Людина, що йде пішки. (Пішохід).
3. Той, хто їде на велосипеді. (Велосипедист.)
4. Ліхтар, який регулює рух. (Світлофор ).
5. Який сигнал світлофора забороняє рух пішоходів? (Червоний).
6. Яка тварина утекла з зоопарку, щоб увесь день лежати на перехресті посеред дороги. (Зебра).
Треба слухати, без спору
Всі вказівки світлофора
Скаже вам про це за мить
Добрий лікар Айболить.

Хлопчик.  – Я запам’ятав :
Якщо правила не вчить,
 - чекає небезпека.
- вас машина зіб’є вмить
Та, що мчить здалека.
Ці правила треба вивчати
Нікуди без них – ані кроку.
Наприклад, тротуаром йти –
Завжди з правого боку.

Правил дорожнього руху багато,
Знати треба дівчаткам й хлоп”яткам
І головне: на бруківці не гратись.
Якщо ти хочеш здоровим зостатись.
   
Підсумок заняття.
Вчитель: Які правила поведінки на вулиці ви запам'ятали?
- Вам сподобалася  заняття?
- Що сподобалося найбільше?
- Подивись уважно на малюнки і розфарбуй потрібним кольором сигнали на світлофорах.







Комментариев нет:

Отправить комментарий